23 Temmuz 2009 Perşembe

Diyet Hatalarına Yakalanmayın!






Diyet Hatalarına Yakalanmayın!
Her pazartesi diyete başlayıp ertesi gün vazgeçiyorsanız beslenme alışkanlıklarınızı gözden geçirme zamanı gelmiş demektir. Klasik diyet hatalarına yakalanıp kilo vermeye olan inancınızı yitirmeyin!
Diyet Hatalarına Yakalanmayın!

Aç Kalarak Kilo Verilmez!
Uzun yıllardır genel bir diyet inanışı var: aç kalarak kilo vermek. Vücudunuzun ihtiyaç duyduğu vitamin, mineral, şekeri aç kalarak sağlayamazsınız. Yetersiz beslenen vücut açlığa karşı direnişe geçer ve kilo vermeyi tehdit olarak görür. Diyet yapmak sizin için işkence haline gelir.
Bütün gün boyunca çok az yemek yiyerek kilo verme hayaliyle yaşamak yerine az ama sık yiyerek idealinizdeki kiloya ulaşabilirsiniz.
Hareket Etmek Şarttır!
Vücudunuzun yediğiniz yemekleri sindirebilmesi, aldığı kalorileri depolamadan yakabilmesi için egzersize ihtiyacı vardır. Hiç hareket etmeden sadece az yemek kilo vermenizi sağlamaz. Başarılı sonuca ulaşamadığınız için diyet yapmaktan soğursunuz ve yarım kalan diyet listesine bir yenisi daha eklenir.
Egzersiz yapmayı hayatınızın bir parçası haline getirin. Bulabildiğiniz her fırsatta yürüyüş yapın. Özellikle oturarak çalışıyorsanız 2 saatte bir ayağa kalkıp ofisin içinde tur atın.
Ünlülerin Diyetleri Size Göre Değildir!
Türkiye’de ünlü insanların yaptığı ve başarılı sonuç aldığı diyetler onlara özeldir. Uzman bir diyetisyen tarafından kişiye özel testler yapılarak belirlenmiştir. Ünlüler yaptıkları diyetlerle kilo veriyorsa bu sizin de kilo vereceğiniz anlamına gelmez.
Kendinizi kobay olarak kullanıp duyduğunuz her diyeti uygulamayın. Her insanın vücut çalışma tipi farklıdır. Özellikle şeker, troid gibi sağlık sorunlarınız varsa rastgele diyet yapmaktan uzak durun ve mutlaka uzman bir diyetisyene danışın.
Her Karbonhidrat Kiloya Dönüşmez!
Karbonhidratların kiloya dönüştüğüne dair genel bir inanış vardır. Doğadaki her besin yeterli ölçüde alındığında vücut için gereklidir. Kilo vermek için hayatınızdan karbonhidrat içerikli gıdaları çıkarmak sağlık sorunlarına yol açabilir.
Yetersiz karbonhidrat almak vücudun kalsiyum kaybetmesine neden oluyor. Özellikle kadınlar için kalsiyum çok önemlidir. Menopoz döneminde yaşanan kemik erimesi kalsiyum eksikliğine bağlı olarak gerçekleşir.

KAYNAK:

http://kadin.tr.msn.com/saglik/article.aspx?cp-documentid=148700754

4 yorum:

* ஐ * : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : * ஐ * dedi ki...

Şükür bu derdim yok ablam :) İzmire selam

MAYdesignorg dedi ki...

evet canımcım görüyorum çok güzelsin ama ihtiyacı olanlarıda bilgilendirmek lazım :)) şekil A ---ben :)))

* ஐ * : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : * ஐ * dedi ki...

Ay pot kırmışım sorry ablam be

MAYdesignorg dedi ki...

:) olsun şekerim problem diil :)